عنوان گروه خبري / اخبار .
  • ساعت : ۱۲:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ 
  • کد خبر : ۴۱۴۴۰
بندرخمیر
دیدار مدیران و كاركنان تامین اجتماعی و بهزیستی با فرماندار خمیر
بمناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، روسای ادارات بهزیستی و تامین اجتماعی به همراه جمعی از کارکنان و کارشناسان در دفتر فرماندار خمیر حضور یافته و با میر هاشم خواستار فرماندار خمیر دیدار و گزارشی از عملکرد و فعالیت های حوزه کاری خود ارائه کردند.

میر هاشم خواستار در این دیدار با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی و قدردانی از خدمات و تلاش های مدیران و کارکنان این دو مجموعه عنوان کرد:این دو مجموعه خدمات رسان در راستای تحقق عدالت اجتماعی و خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه شکل گرفته اند.
وی افزود:بهزیستی به عنوان دستگاه تخصصی نقش برجسته ای در برنامه جامع ساماندهی آسیب های اجتماعی دارد.
تامین اجتماعی نیز به گستره وسیعی از جمعیت کشور خدمات ارائه می کند و می‌تواند هم در بخش سلامت و رفاهی و هم در بخش اقتصادی و کارآفرینی نقش موثری داشته باشد.
مهندس خواستار ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و کارهای خوبی در این دو مجموعه بزرگ صورت گرفته است.
اجرای طرح غیر حضوری در تامین اجتماعی علاوه بر افزایش رضایتمندی مخاطبان و ذینفعان در سایر مسائل مهم اجتماعی همچون صرفه جویی در وقت نقش به سزایی داشته است.
 در حوزه بهزیستی نیز کمک بلاعوض برای ساخت مسکن معلولین همراه با معافیت انشعاب آب و برق برای خانه دار شدن مددجویان بهزیستی از اقدامات مثبت در این مجموعه بوده است.
 وی در عین حال تاکید کرد:با این وجود ارتقای سطح خدمات به مددجویان و مراجعه کنندگان و پیگیری مشکلات آنان ، استفاده از ظرفیت کارکنان به نحو احسن و تکریم ارباب رجوع جزو انتظارات ما از این دو مجموعه و دیگر ادارات و دستگاه های حاضر در شهرستان است.
فرماندار در بخشی از سخنان خود از مدیر تامین اجتماعی شهرستان خواست با توجه به آماده بودن اعتبار مرکز درمانی تامین اجتماعی بندرخمیر ، در شروع عملیات اجرایی این پروژه تسریع شود.
وی همچنین از مدیر بهزیستی خواست جهت رفاه حال جامعه هدف گروه های بهزیستی نسبت به نصب و راه‌اندازی آسانسور ساختمان مرکز حمایتی اقدام شود.

در ادامه *عزیز براندیش* مدیر بهزیستی خمیر با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود:حوزه خدمات بهزیستی گسترده است و به افراد معلول و زنان سرپرست خانوار، افراد در معرض آسیب ، خانواده های معتادان درحال درمان، افراد نیازمند مشاوره، خانواده های دارای فرزند دوقلو و بیشتر خدمات ارائه می کند.
وی همچنین گفت:ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای این افراد از دیگر وظایف و اولویت سازمان بهزیستی است.
رئیس بهزیستی بندرخمیر در ادامه از افتتاح مرکز توانبخشی چند معلولیتی در آینده نزدیک در شهرستان خمیر خبر داد.
 *احمد طاهری* مدیر تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تامین اجتماعی در شهرستان عنوان کرد.
وی گفت:در مجموع بیش از ۲۱هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد حدود ۶ هزار نفر بیمه شده اصلی می باشند.
مدیر تأمین اجتماعی شهرستان خمیر همچنین از فعالیت یک و ۵۵۵ کارگاه فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان خمیر خبر داد.
این مسئول در ادامه گفت:اکثر خدمات تامین اجتماعی در شهرستان خمیر به صورت غیرحضوری انجام می شود و افراد در هر نقطه از شهرستان می توانند به صورت غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی دریافت کنند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0